Storholmen LG7349
Specification
Vessel type
Selfa Arctic 36 Speed
Rigged for
Snurrevad, juksa og størje
Built
2012, Selfa Båt Trondheim AS
Call sign
LG7349
Length
10.99
Width test
3.82
Depth
1.08
Class/class date
18.05.2026
Trading area
Kystfiske, A1
Last stability test performed:
02.02.2023
Construction material
GRP
Speed and consumption
Uten snurrevad rigg, 24 knop
Certified for number of persons
4 stk
Other specification
Nymalt skrog samt tak og dekk mai 2025
Bunnsmørt og sinkbytte mai 2025
Bunnsmørt og sinkbytte mai 2025
Machinery
Main engine
Cummins QSC 8,3500 IDI 2012 mod. Utført storservice på maskinen januar 2024
HP
500 hk
Antall timer, pr dato
6900 timer
Gearbox
ZF 286
Side thruster 1
Sleipner / vingediameter 215 mm
Other machinery
Ny styresylinder 5000t
Ny våteksosslange 1.05.2025
Ny kjølepumpe hydraulikk 01.05.2025
Ny våteksosslange 1.05.2025
Ny kjølepumpe hydraulikk 01.05.2025
Capacity
Diesel
2 x 480 liter
Freshwater
200 liter
Cargo capacity CBM/tons
12,6 m3 – maks 9,8 tonn. 13 x 380 l kar i Lasterommet
Deck equipment
Bleeding/rinsing tank
Hevebinge smådal størrelse 90x70x130cm
Power block
Rapp teinehaler 500kg
Jigging machine
3 x Beltronic BJ5000
Net hauler
Np Tennfjord nottrommel
Main winches
Np tennfjord hiveblokker til snurrevad tau
Deck lighting
Dekkslys, ledbar baug
Other deck equipment
Tidligere garnrigget så er fester til garnrigg
Ny ZF kontroll motor styring ute 2023
Ny låsbar thruster styrin ute 2023
Overbyggd aluminiumstak bak rorhus
Ny ZF kontroll motor styring ute 2023
Ny låsbar thruster styrin ute 2023
Overbyggd aluminiumstak bak rorhus
Electronics
Echo sounder 1Furuno BBDS-1
Chart plotter 1Olex R1
Chart plotter 2Timezero, bunnhardhets modul, radar overlegg
Radar 1Furuno DRS4D-NXT
AISEmtrak B100
VHF 1Simrad RS82
AutopilotSimrad AP70 MK2
Safety equipment
According to classJa
AIS transponderSART AIS
Other safety equipment4 manns flåte
Epirb
2 x livbøye (1 med lys)
3 brannslukkings apparat
Automatisk anlegg i maskin, Novtec middel
Epirb
2 x livbøye (1 med lys)
3 brannslukkings apparat
Automatisk anlegg i maskin, Novtec middel
Miscellaneous information
Fartøyet har en fartøysinstruks for fiskefartøy fra 8 - 15 m største lengde utstedt fra Synfaring AS datert 18.01.2024. Den har en utløpsdato 18.05.2026.
Båten er full rigget for snurrevad og makrellstørje, kun et par båter som er så godt rigget som denne for størje. Snurrevadriggen er bygget av Optimar i rustfritt stål og er proft laget, det samme gjelder størje riggen. Båten er klasset for 4 mann om bord. Samt med ekstra takbøyle bak styrhus og ny anker boks framme på baug. Båten blir vasket og rengjort jevnlig under bruk. Førhøyet kant i aluminium til garndrift og mesan følger med.
Størje rigg: Båten er en av få båter i Norge som er full rigget for størje, båten kan drive 5-7 størjestenger
Ekstra inverter på 2500 W
Ny fenderlist montert i 2023
Nye lysbatteri montert august 2024
Nye startbatteri Oktober 2025
Kan leveres ufisket i slutten av januar 2026
Båten er full rigget for snurrevad og makrellstørje, kun et par båter som er så godt rigget som denne for størje. Snurrevadriggen er bygget av Optimar i rustfritt stål og er proft laget, det samme gjelder størje riggen. Båten er klasset for 4 mann om bord. Samt med ekstra takbøyle bak styrhus og ny anker boks framme på baug. Båten blir vasket og rengjort jevnlig under bruk. Førhøyet kant i aluminium til garndrift og mesan følger med.
Størje rigg: Båten er en av få båter i Norge som er full rigget for størje, båten kan drive 5-7 størjestenger
Ekstra inverter på 2500 W
Ny fenderlist montert i 2023
Nye lysbatteri montert august 2024
Nye startbatteri Oktober 2025
Kan leveres ufisket i slutten av januar 2026
Asking price
Vennligst kontakt vårt kontor
The details are assumed correct but cannot be guaranteed
Maritime Competence AS
Tlf: (+47) 776 67240,
Email: post@macom.no