Storholmen LG7349
Spesifikasjon
Fartøytype
Selfa Arctic 36 Speed
Rigget for
Snurrevad, juksa og størje
Bygget
2012, Selfa Båt Trondheim AS
Kallesignal
LG7349
Lengde
10.99
Bredde test
3.82
Dybde
1.08
Klasse/klassedato
18.05.2026
Fartsområde
Kystfiske, A1
Siste stabilitetstest utført:
02.02.2023
Byggemateriale
GRP
Fart og forbruk
Uten snurrevad rigg, 24 knop
Sertifisert for antall personer
4 stk
Annet Spesifikasjon
Nymalt skrog samt tak og dekk mai 2025
Bunnsmørt og sinkbytte mai 2025
Bunnsmørt og sinkbytte mai 2025
Maskinerie
Hovedmotor
Cummins QSC 8,3500 IDI 2012 mod. Utført storservice på maskinen januar 2024
HK
500 hk
Antall timer, pr dato
6900 timer
Gir
ZF 286
Sidepropell 1
Sleipner / vingediameter 215 mm
Annet Maskineri
Ny styresylinder 5000t
Ny våteksosslange 1.05.2025
Ny kjølepumpe hydraulikk 01.05.2025
Ny våteksosslange 1.05.2025
Ny kjølepumpe hydraulikk 01.05.2025
Kapasitet
Diesel
2 x 480 liter
Ferskvann
200 liter
Lastekapasitet CBM/tonn
12,6 m3 – maks 9,8 tonn. 13 x 380 l kar i Lasterommet
Dekksutstyr
Bløgge/skyllekar
13 x 380 liter
Kraftblokk
Rapp teinehaler 500kg
Juksamaskin
3 x Beltronic BJ5000
Nothaler
Np Tennfjord nottrommel
Hovedvinsjer
Np tennfjord hiveblokker til snurrevad tau
Belysning dekk
Dekkslys, ledbar baug
Annet dekksutstyr
Ny ZF kontroll motor styring ute 2023
Ny låsbar thruster styrin ute 2023
Ny låsbar thruster styrin ute 2023
Elektronikk
Ekkolodd 1Furuno BBDS-1
Kartplotter 1Olex R1
Kartplotter 2Timezero, bunnhardhets modul, radar overlegg
Radar 1Furuno DRS4D-NXT
AISEmtrak B100
VHF 1Simrad RS82
AutopilotSimrad AP70 MK2
Sikkerhetsutstyr
I henhold til klasseJa
AIS transponderSART AIS
Annet sikkerhetsutstyr4 manns flåte
Epirb
2 x livbøye (1 med lys)
3 brannslukkings apparat
Automatisk anlegg i maskin, Novtec middel
Epirb
2 x livbøye (1 med lys)
3 brannslukkings apparat
Automatisk anlegg i maskin, Novtec middel
Diverse opplysninger
Fartøyet har en fartøysinstruks for fiskefartøy fra 8 - 15 m største lengde utstedt fra Synfaring AS datert 18.01.2024. Den har en utløpsdato 18.05.2026.
Båten er full rigget for snurrevad og makrellstørje, kun et par båter som er så godt rigget som denne for størje. Snurrevadriggen er bygget av Optimar i rustfritt stål og er proft laget, det samme gjelder størje riggen. Båten er klasset for 4 mann om bord. Samt med ekstra takbøyle bak styrhus og ny anker boks framme på baug. Båten blir vasket og rengjort jevnlig under bruk. Førhøyet kant i aluminium til garndrift og mesan følger med.
Størje rigg: Båten er en av få båter i Norge som er full rigget for størje, båten kan drive 5-7 størjestenger
Ekstra inverter på 2500 W
Ny fenderlist montert i 2023
Nye lysbatteri montert august 2024
Nye startbatteri Oktober 2025
Båten er full rigget for snurrevad og makrellstørje, kun et par båter som er så godt rigget som denne for størje. Snurrevadriggen er bygget av Optimar i rustfritt stål og er proft laget, det samme gjelder størje riggen. Båten er klasset for 4 mann om bord. Samt med ekstra takbøyle bak styrhus og ny anker boks framme på baug. Båten blir vasket og rengjort jevnlig under bruk. Førhøyet kant i aluminium til garndrift og mesan følger med.
Størje rigg: Båten er en av få båter i Norge som er full rigget for størje, båten kan drive 5-7 størjestenger
Ekstra inverter på 2500 W
Ny fenderlist montert i 2023
Nye lysbatteri montert august 2024
Nye startbatteri Oktober 2025
Prisantydning
Vennligst kontakt vårt kontor
Detaljene antas korrekte men kan ikke garanteres
Maritime Competence AS
Tlf: (+47) 776 67240,
e-post: post@macom.no