Ballstadøy LENG ombyggingsprosjekt til servicefartøy
Spesifikasjon
Fartøyets navnBallstadøy
FartøytypeFiskefartøy p.t (ombyggingsprosjekt fra fiskefartøy til lasteskip)
Bygget 2018, OZATA SHIPYARD, TYRKIA
DesignNSK Ship Design
KallesignalLENG
LOA / Lengde19.75 m
BOA / Bredde8.00 m
DybdeKan tilpasses etter behov
TonnageGT: 197 NT.: 78
ByggematerialeStål
Fart og forbrukService speed 7 kn. Max speed 8 kn/ 137 l/hr
SideportKan tilpasses etter ønske og behov
Trapp/stige i skrog til hoveddekkKan tilpasses etter ønske og behov
AnnetFartøyet kan være et godt alternativ for ombygging til servicefartøy innen havbruk, for å være et tilbud i et marked med høy etterspørsel etter servicefartøy.
En innledende studie sammen med interessenter gjennomføres for å spisse og kvalitetssikre prosjektet.
En innledende studie sammen med interessenter gjennomføres for å spisse og kvalitetssikre prosjektet.
Maskineri
Hovedmotor YANMAR 6AYM – WET Ny hovedmotor installert 2025
Total effekt 830 hk
Gir FINNØY G42 FKV REDUKSJON 10,26:1
Generator 1 STAMFORD UCM 247F ÅR 2017 KvA 135, 400V@50Hz. STAMFORD UCM 247F ÅR 2017 KvA 135, 400V@50Hz.
PropellsystemFINNØY 4 Blader med diam. 2,40 m i dyse
Hjelpemotor 1CUMMINS QSB7-DM ÅR 2017 HK 147
Hjelpemotor 2CUMMINS QSB7-DM ÅR 2017 HK 147
Sidepropell 1 MBH S120-150-V150 FORUT Hydraulikk HK 100
Pumper2 Stk 270 Liter PTO, 1 stk elektrisk 150l=30kw
AnnetAutomatisk tavle bygget for samkjøring av generator.
Kapasiteter
Diesel40 m3
Ferskvann9 m3
Dekksutstyr
Hovedkran Kan tilpasses etter ønske og behov
Hjelpekran 1Kan tilpasses etter ønske og behov
Hovedvinsjer, kapasitet og beskrivelseKan tilpasses etter ønske og behov
Hjelpevinsjer 1Ankervinsj, pWW30, 3 tonn
Capstan 1Kan tilpasses etter ønske og behov
Capstan 2Kan tilpasses etter ønske og behov
Capstan 3Kan tilpasses etter ønske og behov
TaupinnerKan tilpasses etter ønske og behov
HaikjeftKan tilpasses etter ønske og behov
AnnetPlatelås: Kan tilpasses etter ønske og behov
ROV: Kan tilpasses etter ønske og behov
ROV: Kan tilpasses etter ønske og behov
Elektronikk
GPS 1 FURUNO GP-170
Kartplotter 1 OLEX
Ecdis 2 stk T2424
Radar 1 FURUNO FAR 1518
EkkoloddFURUNO FCV-1900 + ES 80 SIMRAD
Gyro kompass/satelittkompass FURUNO SC-70
VHF 1 FURUNO FM-8900S
VHF 2 SAILOR utenfor gmdds
VHF 3 2stk JOTRON TR-20 + 2stk SAILOR SP-3510
MF/HF 1 FURUNO FS-1575
Navtexmottaker FURUNO NX-700B
Iridium SAILOR SC-4000
Strømlogg FURUNO CI-68
Brovakt FURUNO BR-500
Autopilot SIMRAD AP-70
TV antenne/parabol INTELLIAN I6P
Sikkerhetsutstyr
I henhold til klasse Ja
Innredning
TV Ja
DAB radio Ja
Lugarer 2 stk enmannslugarer + 2 stk dobbellugarer
Dusj/WCJa
ProviantkjølingJa
ProviantfrysJa
AnnetMesse/bysse/dusjrom/toalettrom/lugarer på hoveddekk
Annen informasjon
Diverse opplysningerBallstadøy LENG - Ombyggingprosjekt til servicefartøy for havbruk.
BALLSTADØY kan være et godt alternativ for ombygging til servicefartøy innen havbruk, for å være et tilbud i et marked med høy etterspørsel etter servicefartøy.
En innledende studie sammen med interessenter gjennomføres for å spisse og kvalitetssikre prosjektet.
• Ved å fjerne tråleutstyret og trålgalgen, frigjøres kapasitet til dekkslast, både i vekt og volum.
• Fabrikkområdet under dekk må fjernes og åpner for plass til last under dekk, ROV hangar, plass til installasjon av haikjeft og taupinner etc.
Fartøyet har én propell og baugthruster, men ikke hekkthruster. Ved å fjerne vinsjer og tromler for trålutstyr, frigjøres det betydelig hydraulisk kapasitet. Dette kan benyttes til hekkthruster eller azimuth-thruster.
Girboksen har to PTO-er hvor det i dag er montert hydrauliske pumper for tråleutstyr.
Ta kontakt dersom dere har spørsmål.
BALLSTADØY kan være et godt alternativ for ombygging til servicefartøy innen havbruk, for å være et tilbud i et marked med høy etterspørsel etter servicefartøy.
En innledende studie sammen med interessenter gjennomføres for å spisse og kvalitetssikre prosjektet.
• Ved å fjerne tråleutstyret og trålgalgen, frigjøres kapasitet til dekkslast, både i vekt og volum.
• Fabrikkområdet under dekk må fjernes og åpner for plass til last under dekk, ROV hangar, plass til installasjon av haikjeft og taupinner etc.
Fartøyet har én propell og baugthruster, men ikke hekkthruster. Ved å fjerne vinsjer og tromler for trålutstyr, frigjøres det betydelig hydraulisk kapasitet. Dette kan benyttes til hekkthruster eller azimuth-thruster.
Girboksen har to PTO-er hvor det i dag er montert hydrauliske pumper for tråleutstyr.
Ta kontakt dersom dere har spørsmål.
PrisantydningNOK 32.000.000,-
Detaljene antas korrekte men kan ikke garanteres
Maritime Competence AS
Tlf: (+47) 776 67240,
e-post: post@macom.no